עו"ד איתי אלמוג

עו"ד איתי אלמוג

עורך דין איתי אלמוג הינו בעל תואר LL.B במשפטים, אשר סיים את לימודיו האקדמאים בהצטיינות. לאחר הסמכתו כחבר בלשכת עורכי הדין, עורך דין איתי אלמוג החליט להתמחות בתחום דיני משפחה וגירושין ועבר השתלמויות רבות בארץ בתחום המעמד האישי, והכל מתוך רצון לספק לקהל לקוחותיו את השירות האמין והמקצועי ביותר.

כיצד לבחור עורך דין לענייני משפחה

6 שלבים וכללי ברזל בבחירת עו"ד לענייני משפחה בפתיחתו של הליך הגירושין; תהליך ובחירה שתשפיע נחרצות על אופי ניהול התיק, פסיקות ותוצאה.

עת תחילתו של הליך הגירושין עלייכם לקבל את ההחלטה החשובה והגורלית ביותר עבורכם בהליך הגירושין והיא בחירת עורך דין לענייני משפחה, זה שילווה אתם במקצועיות ורגישות לאורך הדרך עד להשגת התוצאה המשפטית הטובה ביותר עבורכם. במאמר זה אציג בפנייכם את ששת השלבים החשובים ועיקריים טרם קבלת החלטה זו, זאת במטרה לתת לכם כלים ראשונים הכרחיים.

חשוב לי לציין שלבחירת עורך דין לענייני משפחה איתו תצאו לדרך יש השפעה משמעותית על התנהלות התיק ברבדיו השונים; אופי ורוח הדברים, התנהלות הגשות והשגות, בקיעות בדינים ועריכה, גישה ניהול וחשיבה.

ששת השלבים בבחירת עורך דין לענייני משפחה:

  • שלב 1 – "חיבור" – תקשורת ומקצועיות.

אמנם אתם במשבר ולחץ מתמיד – לא כתמול שלשום – מצב שלא פעם מלווה במשברים נפשיים ומצבי רוח משתנים, אמוציות ותחושת בדידות. מצב שמקשה על שיקול דעת יציב רציף ובהיר. לכן בפגישה הראשונה עם עורך דין לענייני משפחה עלייכם לשים דגש על תקשורת בלתי מילולית במספר ערוצים: הבעות פנים, נימת דיבור, קשר עין, מחוות גופניות, יציבה. האם הוא מגלה כלפיכם רגישות במהלך הפגישה? האם הוא משיב לשאלותיכם בסבלנות המתבקשת? האם הוא אמפטי ומכיל? האם אתם סומכים עליו שהוא יהיה שם בשבילכם ברגעים הקשים ביותר לאורך הליך הגירושין?

יחד עם זאת במסגרת הפגישה עליכם לבחון עד כמה שניתן את רמת הבקיאות המשפטית שלו כעו"ד בדיני משפחה, ושלא חס וחלילה מדובר בעורך דין שאינו בקיא בנבכי החקיקה והפסיקה הייחודית של דיני המשפחה והלכות הדין העברי. השתדלו להתנתק מהפן הריגשי ולהציב בפניו שאלות חשובות עיקריות שמטרידות אתכם באופן משמעותי עם חשיבה לעתיד, אל תתביישו להציב בפניו אתגרים ושאלות מהקשות ונוקבות ביותר.

בראש ובראשונה עורך דין לענייני משפחה הוא איש אמונכם וזה שילווה אתכם בתהליך על היבטיו השונים; מיקצועית ומנטלית, ובראייה מכוונת מטרה. חובתו לחוק לדין צדק ומשפט היא לאין ערוך. שאלו את עצמכם האם הוא האדם הנכון לעבור איתו את תהליך הגירושין שלכם.

 

 שלב 2 – "התגברו על הבושה" – שתפו את עורך דין לענייני משפחה בכל הפרטים ועובדות הרלוונטים להליך.

במסגרת הפגישה הראשונה עליכם לשתף את עורך דין לענייני משפחה בכל העובדות הקשורות להליך הגירושין שלכם גם אם זה לא כל כך נעים. הבושה בעוכרייכם – הבושה תבוא לרעתכם.

  • האם ניהלתם רומן מחוץ לנישואין?
  • האם ביצעתם או בוצעה כלפייכם אלימות פיזית או מילולית מצד בן או בת הזוג?
  • מידת הקשר שלכם עם ילדיכם וטיב היחסים?
  • כספים שיש לכם ובן או בת הזוג איינם מודעים לכך.
  • האם יש ביידכם ראיות שמחזקות את טענותייכם, או שמא בן הזוג מחזיק בראיות שיסיעו לו בהליך הגירושין?
  • ביצוע עבירה על חוק או התנהגות בלתי ראויה שעשויה לבוא לרעתכם?
  • סודות שמורים שבינו לבינה.

במידה ולא תשתפו את עורך דין לענייני משפחה בכל העובדות הרלוונטיות, יתכן ותקבלו ממנו חוות דעת לא נכונה – שלא משקפת את מצבכם הנתון האמיתי. יתרה מזאת, כדי לבנות אסטרטגיה משפטית נכונה חשוב שעורך הדין שלכם ידע את מכלול העובדות ולא יופתע מהצד השני במהלך דיון בבית משפט.

חשוב וחובה לציין שכל מה שנאמר במסגרת הפגישה עם עורך דין עוטה תחת חסיון מלא של עו"ד לקוח, גם אם בסופו של דבר לא שכרתם את שרותיו. טוהר המידות ואתיקה משפטית.

  • שלב 3 – "לפיד אור בחושך מוחלט" – הגדרת ציפיות שלכם מהליך הגירושין.

במסגרת הגדרת הציפיות, עליכם לשתף עם עורך דין לענייני משפחה מה אתם רוצים להשיג במסגרת הליך הגירושין. למשל, כמה מזונות ילדים אתם רוצים לשלם/לקבל? האם אתם רוצים משמורת מלאה או משמורת משותפת? אופן חלוקת זמני השהות? כיצד אתה רוצים שהרכוש המשותף יתחלק? ועוד.

גם אם איינכם בקיעים בחומר ובהלכות, בביטויים ובמונחים, התקווה לניצחון, הרגש הרצון והאמת יובילו אתכם נאמנה כלפיד אור בחושך מוחלט, ועל כן הביעו את הרצונות שלכם בזה הרגע והדברים אלייהם אתם מייחלים עת הפרידה והגירושין – עורך הדין ידע לתרגם זאת לעולם המשפט והדין וייתן לכם כלים אסטרטגים להתנהלות בהליך הגירושין.

  • שלב 4 – "מציאות מכתיבה מהלך" – התאמת מצב משפטי ביחס לציפיות שלכם.

שתפו את עורך הדין בציפיות שלכם מהתהליך וממה שיקרה, מהתוצאה אלייהם אתם חותרים ורוצים שתיהיה, לאחר ששיתפתם את עורך הדין בזאת, חשוב שעו"ד לענייני משפחה ישקף לכם את המצב המשפטי שלכם ביחס לצפיות שלכם מהליך הגירושין.

פעמים רבות, יש הבדל גדול בין מה שאתם רוצים להשיג בהליך הגירושין לבין המצב המשפטי האימתי בו אתם נתונים.

"זכרו עורך דין טוב זה לא עו"ד שצובע לכם את העתיד בוורוד ובהבטחות סרק, עורך דין טוב זה עו"ד שנותן לכם תמונת מצב כנה ואמיתית בהתאם למצב המשפטי בו אתם נתונים".

במידה ויש פער גדול בין הצפיות שלכם לבין המצב המשפטי, חשוב לערוך ביחד עם עורך הדין תאום ציפיות חדש בהתאם למצב המשפטי האמיתי בו אתם מצויים. תאום ציפיות זה במהותו יכול להגיע לבקשתו של עורך הדין עצמו על מנת לשקף מצב ולהציג עמדה מציאותית, זאת כדי לא לגרום עוול למיוצג – ואציין שזו מחובתו של עורך הדין – מציאות מכתיבה מהלך.

  • שלב 5 – "כלים על לוח שח" – בניית אסטרטגייה משפטית מנצחת.

ביחס ישיר ובהמשך לשלבים 3 ו 4 הצגת ציפיות והבנת המצב המציאותי על עורך הדין לבנות אסטרטגייה משפטית נכונה; קבלת החלטות באיזה פעולות משפטיות יש לנקוט ובאיזה תזמון.

לדוגמה, האם כדאי לפנות לערכה משפטית מסוימת במסגרת מרוץ הסכמיות – בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני?

אלו הליכים כדאי "לתקוף" באמצעות הגשת כתב תביעה ובאלו הליכים כדאי להתגונן ע"י הגשת כתב?

לבחון האם כדאי להתנהל מול הערכאות השיפוטיות או שאולי עדיף לנהל הסכם גירושין?

האם יש צורך בהגשת סעדים זמניים דחופים לרבות עיכוב יציאה מהארץ לקטין, קביעת זמני שהות זמניים בין הורה לקטין, קביעת מזונות זמניים ועוד.

לאסטרטגייה משפטית משקל גורלי ולעיתים מכריע כיוון שסדר ואופן הצגת הראיות והמיקרים; הצורה והאופן בו זה מתבצע אם מילולית בבית המשפט או בהגשת כתב תביעה, אלה ועוד הם מהלכים שעורך דין ממולח יודע לבצע וככזה מצליח לראות את התמונה הגדולה כמו "כלים על לוח שח".

  • שלב 6 – "לא כל הנוצץ זהב הוא" – בדיקת שכר טרחה שעורך דין לענייני משפחה דורש.

לאחר שבחרתם את עורך הדין, תיאמתם ציפיות ובניתם אסטרטגיה משפטית נכונה, כל שנותר לכם זה לסכם עם עורך הדין את סכום שכר הטרחה.

ביימנו טווח המחירים שמוצע בשוק לניהול של הליך גירושין רחב מאוד ומושפע מהרבה משתנים.

זיכרו, בחירה של עו"ד זול יכולה בסופו של יום לעלות לכם הרבה כסף, ובחירה של עו"ד יקר לא בהכרח תבטיח לכם תוצאה משפטית טובה. "לא כל הנוצץ זהב הוא".

''החלטותיו של אדם בעת מצוקה תלויות בפילוסופיית החיים שלו, ופילוסופיה זו אינה ניתנת לשינוי על ידי מאורע. אם לאדם אין פילוסופיה בעת משבר, אחרים יקבלו החלטה במקומו''

אם אינטואיציה ורגש מנחים אתכם נאמנה, התרשמתם מהלך הרוח ומיקצועיות עורך הדין, שיקפתם את מצבכם והצגתם את הציפיות שלכם מהליך הגירושין, הצבתם מטרה ובניתם אסטרטגייה בעניים כנות למציאות, סיכמתם שכר טרחה – אז אתם בנתיב הנכון ליציאה ממשבר הגירושין.

ניהול פגישה ראשונה עם עורך דין זה דבר שיש לשים בו דגש ולתת בה, בפגישה, את הדעת, במהלכה אתם צריכים לקבל את ההחלטה החשובה ביותר ולקבוע מיהו עורך הדין שילווה אתכם בהליך הגירושין. יחד עם זאת במעמד הפגישה אתם תקבלו כלים ומידע חשוב באשר למצב המשפטי בו אתם מצויים ועל הדרך שבה יש לנהל את התיק בצורה המיטבית ביותר.

במאמר זה תארתי עבורכם באופן ממצה בן זמננו את האופן בו יש לגשת טרם קבלת החלטה מי יהיה עורך הדין המייצג. אני רגיש לאנשים והתנהגויות, בקיא בדינים, חוק ותיקונים לחוק, אני בראש ובראשונה אדם שיודע להבין אותך ואת המצב בו אתה\את נמצא\ת וביחד לספק לכם מעטפת של הגנה ברמות המקצועיות ביותר. אני איש אמונכם, אני בית ומשפחה גם עבורכם.

WhatsApp
Telegram
Facebook
Twitter
Email
דילוג לתוכן